8бкл. Дата:12.01
8акл. Дата:13.01
Урок на платформі ZOOM
ТЕМА: Однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення.
Матеріал цього уроку вміщено на сторінках 102, 103 підручника.
1.Ознайомтеся з матеріалом, вміщеним у таблицях .
2. Запишіть речення, підкресліть однорідні члени.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
КІЛЬКА РЯДІВ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ.
3. Випишіть речення з двох таблиць. Підкресліть усі однорідні члени.
4. Опрацюйте схеми. Проаналізуйте смислові відношення між однорідними членами речення.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА
СТОРІНЦІ 102-103.
2. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 224 ЗА ЗРАЗКОМ І НАДІСЛАТИ НА ПЕРЕВІРКУ В Google Class.
8а, 8бкл. Дата:15.01
ТЕМА: Кома між однорідними членами речення.
Матеріал цього уроку вміщено на сторінках 110-111 підручника.
1. Опрацюйте матеріал за таблицями.
2.Випишіть речення. Обгрунтуйте розстановку розділових знаків у кожному реченні.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Не ставиться кома і між двома непоширеними однорідними членами речення, з’єднаними повторюваним сполучником і... і, ні... ні, якщо це стійкий вислів на зразок:
і сміх і гріх, і сяк і так, і вдень і вночі, ні вдень ні вночі, ні світ ні зоря, ні се ні те, ні сіло ні впало, ні живий ні мертвий, ні пуху ні пера, ні в тин ні в ворота, ні за що ні про що, ні слуху ні духу тощо:
Світ який — ні краю ні кінця! (В. Симоненко.)
3. ЗАПИШІТЬ У ЗОШИТ ЦІ СТІЙКІ ВИСЛОВИ.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА
СТОРІНКАХ 110-111.
ПІДГОТУВАТИСЯ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ.
2. НАДСИЛАТИ НА ПЕРЕВІРКУ КЛАСНУ РОБОТУ В Google Class НЕ ПОТРІБНО.
8бкл. Дата:19.01
8а, кл. Дата:20.01
Урок на платформі ZOOM
ТЕМА: Кома між однорідними членами речення. Повторення та закріплення матеріалу.
1. Повторіть правила з теми "Кома між однорідними членами речення"
( стор.110-111).
2.Перегляньте відео для закріплення матеріалу.
3. Виконайте вправу 246 письмово. Прокоментуйте розстановку розділових знаків та синтаксичну роль однорідних членів речення.
ПЕРЕВІРЯЄМО ВПРАВУ РАЗОМ НА ZOOM- уроці.
НЕ НАДСИЛАТИ В Google Class.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА
СТОРІНКАХ 110-111.
2. ВИКОНАТИ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ на блозі за посиланням
8б, 8а кл. Дата:22.01
ТЕМА: Поширені і непоширені однорідні члени речення. Речення з кількома рядами однорідних членів.
Матеріал цього уроку вміщено на сторінці 114 підручника.
1. Опрацюйте матеріал за таблицею.
2. Випишіть із таблиці речення, проаналізуйте розділові знаки.
3. Аналіз речення з кількома рядами однорідних членів.
Запишіть речення, підкресліть усі члени речення.
Гриби й ягоди збирав він у лісі краще за нас усіх і розмовляв з кіньми, з телятами, з травами, з старою грушею і дубом.
ПОЯСНЕННЯ:
Це речення розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене однорідними членами речення:
1 ряд:він – що робив?- збирав і розмовляв (однорідні присудки, сполучниковий зв'язок);
2 ряд: збирав – кого? що? – гриби й ягоди (однорідні додатки, сполучниковий зв'язок);
3 ряд: розмовляв – з ким? чим? – з кіньми, з телятами, з травами, з грушею і дубом (однорідні додатки, змішаний зв'язок).
4. Перегляньте відео на закріплення матеріалу.
5. Прочитайте матеріал про парні сполучники ( стор. 112).
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА
СТОРІНКАХ 102 - 103,110-114.
2. Виконати завдання
Запитання 1. Запишіть у зошит лише правильну відповідь. Підкресліть усі члени речення.
Лише один ряд однорідних членів є в реченні:
А.Літній день догорає за сутінками дубів і лип, палахкотить на верхівках будинків.
Б.З низького й високого лету, з пальми, з берези, з калини ти можеш не чути реготу, та мусиш почути ридання.
В.Борщ можна вважати зразком і вершиною кулінарного мистецтва українців.
Г.Наші далекі предки розмальовували стіни печер і скелі зображенням кошлатих бізонів, величезних мамонтів, полохливих оленів і швидких коней.
Запитання 2.Запишіть у зошит лише правильну відповідь. Підкресліть усі члени речення.
Два ряди однорідних членів є в реченні:
Запитання 3. Запишіть у зошит речення. Підкресліть усі члени речення.
НАДСИЛАТИ НА ПЕРЕВІРКУ КЛАСНУ РОБОТУ В Google Class НЕ ПОТРІБНО.
Будемо перевіряти в класі разом.
4-чверть розпочато. Вітаю. Бажаю успіхів!
ДАТА:
24.03 -8а,б
ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ
1. ОЗНАЙОМТЕСЯ З ІНФОРМАЦІЄЮ.
2.Виконати вправу 332.
ДАТА:
09.04 -8а,б
ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ПРИКЛАДКИ
1. Закріпіть матеріал, переглянувши відео.
2. Ознайомтеся з умовами відокремлення прикладки. Випишіть речення.
2.Виконати вправу 336.
ДАТА:
13.04-8б
14.04-8а
2.ВИКОНАЙТЕ ВПРАВУ 347 усно.
З. ПОВТОРІТЬ РАНІШЕ ВИВЧЕНИЙ МАТЕРІАЛ
4. Закріпіть матеріал, переглянувши відео.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
3.Виконати вправу 349.
ДАТА:
16.04-8а,б
ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
20.04-8б
21.04-8а
23.04-8а,б
ТЕМА: ДІЄПРИСЛІВНИК. ВІДОКРЕМЛЕНІ ОБСТАВИНИ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
1. ПОВТОРІТЬ ПРАВИЛА НА СТОР. 159-160.
2. ВИКОНАЙТЕ ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ З ТЕМИ "ДІЄПРИСЛІВНИК." ЗА ПОСИЛАННЯМ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
30.04-8а,б
ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ . ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
1. ПОВТОРІТЬ ПРАВИЛА НА СТОР. 147-160
2. ВИКОНАЙТЕ ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ З ТЕМИ "ВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ" ЗА ПОСИЛАННЯМ
05.05-8а,
07.05-8б
ТЕМА . ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
Відокремлені члени
речення (тести)
1.
Відокремленим означенням ускладнено всі речення, окрім
А Далеко-далеко на південь засиніли смугою гори, вкриті
лісом.
Б За селом, повиті сизою ранковою димкою, мріли розлогі
українські степи.
В Чорні голі дерева стояли в снігу, настовбурчившись
замерзлими гілочками…
Г Вогка земля
мліла в гарячому золоті сонячного проміння, вільна від тіней і холодків.
Д Роз’ятрений нудьгою, затоплений в задумі, плентався я тихою
ходою берегом річки…
2.
Відокремленим означенням ускладнено речення
А Білі стіни будинку вертають мені притомність.
Б Вона виповняла весь двір, таїлась в деревах, залягла по
глибоких блакитних просторах.
В Погашу лампу і сам потону у чорній пітьмі.
Г Розплющую очі і раптом бачу у вікнах глибоке небо і
віти берези.
Д Десять чорних кімнат, налитих пітьмою по самі вінця.
3.
Відокремленим означенням ускладнено речення (деякі
розділові знаки пропущено)
А Ліс випустив мене з своїх обіймів степам віддавши
лагідно.
Б Дитина стоїть пильно дивиться то на батька то на матір.
В А за річкою попід кучерявим зеленим лісом вся гора
вкрита розкішними килимами ярини.
Г Синіють кришталевою стіною височенні гори покриті
вічним снігом.
Д По рожевій площині моря пробігали то золоті то блакитні
іскри.
4.
Відокремлена прикладка в реченні
А У Сквирі лікар був, на прізвище Рушилов.
Б Здрастуй, пташечко маленька, звідкіля ти, звідкіля?
В За даними синоптиків, завтра буде дощ.
Г Ну а ви, я бачу, здружилися.
Д Хай буде сад, і дерево крислате, і кіт-воркіт, і ще
багато див.
5.
Відокремлена прикладка є у всіх реченнях, окрім
А А он уже видніє з далини столиця Вишнивецького – Лубни.
Б Під нами прокидався туман, а над нами падало й падало
листя – золоті сльози осені.
В Жагучими пахощами дихала земля, розпалена садами.
Г А он він, орел, шумить, клекоче, мов людям розказати
хоче про поєдинок у яру.
Д Із тебе, першої моєї вулиці, почав я відкривати білий
світ.
6.
Відокремлений додаток у реченні
А Народе мій, до тебе я ще верну.
Б Здавна мешканці села, крім лісових промислів, займалися
землеробством і тваринництвом.
В І даль, і гай, і темні кручі відбились в лагідній воді.
Г Як рибалка, я повинен бути людиною поважною і
розсудливою.
Д І срібна ніч, серпанками прикрита, дріма і слуха солов’я.
7.
Непоширеною обставиною ускладнено речення (деякі
розділові знаки пропущено)
А Устами спраглими в цю мить всю хмільність світу хочу
спити.
Б Впали роси на покоси засвітилися довкола.
В І я заплакавши назад поїхав знову на чужину.
Г Там кажуть сонце спати лягає.
Д Місяць виплив з-за садка розкидаючи срібне проміння.
8.
Дієприслівниковим зворотом ускладнено всі речення, окрім
А Він був родом з Черкащини, давньої козацької столиці.
Б Шалений холодний вітер люто висвистував і завивав,
гуляючи над степом.
В Ввібравши в себе погожість і ясноту сонячного дня, село
виглядало, як дівчина-красуня.
Г Розганяючи тумани, сонечко вставало.
Д Хай, розгорнувши строфи, наче крила, наступає пісня!
9.
Відокремлені уточнювальні члени є у всіх реченнях, окрім
А У долині, на виднокрузі, сіріло щось широкою смугою і
розливалось у пітьмі.
Б Б’є вся артилерія, навіть зенітка.
В Там, на столах, русявий хліб лежить важким тяжінням поля.
Г Стежечка повела їх угору, між піщані кучугури.
Д Може, ви чували коли-небудь про побратимство!
10.
Допущено пунктуаційну помилку при відокремленому
означенні в реченні
А Акація стояла в цвіту, заквітчана безліччю білих
китиць.
Б Верхи на тих возах примостилися високі халабуди,
виплетені з лози, прикриті зверху лихою рядниною.
В Тепло дихнула в лице чорна рілля, повна спокою й надії.
Г Сильна, вправна вона працювала завзято і самовіддано.
Д І наша земля, засніжена й біла, кличе в простори свої.
11.
Перед сполучником ЯК правильно поставлено кому в реченні
А Зелені черенці білої лілії були як добрі ласкаві руки,
що обережно й турботливо тримали вінчик білих пелюсток.
Б Вугілля має велике значення, як паливо для
промисловості.
В Мово рідна, ти ж, як море, безконечна, могутня,
глибинна.
Г На годиннику з гербами як завжди година друга, і
крадеться вслід за нами.
Д Рідна хата як водиться старшому братові зосталася.
12.
У котрому реченні неправильно поставлені розділові знаки
при відокремленні обставини?
А І я зими долаю
норов обличчя, підставляючи вітрам.
Б А пісня, наростаючи, пливла над берегом.
В А вони не сиділи склавши руки.
Г Вона біжить, не чуючи під ногами землі, не помічаючи
нічого навколо себе.
Д Не довго думаючи, я пориваюся до двору.
07.05-8а,
11.05 -8б
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ
" ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ" .
1. ПОВТОРІТЬ ПРАВИЛА НА СТОР. 147-160
2. ВИКОНАЙТЕ ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ З ТЕМИ "ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ"
ЗА ПОСИЛАННЯМ