Українська мова - 8а, 8б кл.

 8бкл. Дата:12.01

 8акл. Дата:13.01

 Урок  на платформі ZOOM


ТЕМА: Однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення.

Матеріал цього уроку вміщено на сторінках 102, 103 підручника.


1.Ознайомтеся з матеріалом, вміщеним у таблицях .




2.  Запишіть речення, підкресліть однорідні члени.



ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

КІЛЬКА РЯДІВ ОДНОРІДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯ.

3. Випишіть речення з двох таблиць. Підкресліть усі однорідні члени.





4. Опрацюйте схеми. Проаналізуйте смислові відношення між однорідними членами речення. 








Запам'ятайте!




ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА 

СТОРІНЦІ 102-103.

2. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 224 ЗА ЗРАЗКОМ І НАДІСЛАТИ НА ПЕРЕВІРКУ В Google Class.



8а, 8бкл. Дата:15.01


ТЕМА: Кома між однорідними членами речення.

Матеріал цього уроку вміщено на сторінках 110-111 підручника.

1. Опрацюйте  матеріал за таблицями.

2.Випишіть речення. Обгрунтуйте  розстановку розділових знаків у кожному реченні.




ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!

Не ставиться кома і між двома непоширеними однорідними членами речення, з’єднаними повторюваним сполучником і... і, ні... ні, якщо це стійкий вислів на зразок:

 і сміх і гріх, і сяк і так, і вдень і вночі, ні вдень ні вночі, ні світ ні зоря, ні се ні те, ні сіло ні впало, ні живий ні мертвий, ні пуху ні пера, ні в тин ні в ворота, ні за що ні про що, ні слуху ні духу тощо: 

Світ який — ні краю ні кінця! (В. Симоненко.)

3. ЗАПИШІТЬ У ЗОШИТ ЦІ СТІЙКІ ВИСЛОВИ.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА 

СТОРІНКАХ 110-111. 

ПІДГОТУВАТИСЯ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ.

2. НАДСИЛАТИ НА ПЕРЕВІРКУ КЛАСНУ РОБОТУ В Google Class НЕ ПОТРІБНО.


 

 8бкл. Дата:19.01

8а, кл. Дата:20.01

Урок  на платформі ZOOM

ТЕМА: Кома між однорідними членами речення. Повторення та закріплення матеріалу.

1. Повторіть правила з теми "Кома між однорідними членами речення"

( стор.110-111). 

2.Перегляньте відео для закріплення матеріалу.

https://youtu.be/rKqp_6PcbJY


3. Виконайте вправу 246 письмово. Прокоментуйте розстановку розділових знаків та синтаксичну роль однорідних членів речення. 

ПЕРЕВІРЯЄМО ВПРАВУ РАЗОМ НА ZOOM- уроці.

НЕ НАДСИЛАТИ В Google Class.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА 

СТОРІНКАХ 110-111.

2. ВИКОНАТИ  ТЕСТОВІ  ЗАВДАННЯ на блозі за посиланням 


 8б, 8а кл. Дата:22.01


ТЕМА: Поширені  і непоширені однорідні члени речення. Речення з кількома рядами однорідних членів.

 Матеріал цього уроку вміщено на сторінці 114 підручника.


1. Опрацюйте матеріал за таблицею.

2. Випишіть із таблиці речення, проаналізуйте розділові знаки.



3. Аналіз речення  з кількома рядами однорідних членів.

Запишіть речення, підкресліть усі члени речення. 

Гриби й ягоди збирав він у лісі краще за нас усіх і розмовляв з кіньми, з телятами, з травами, з старою грушею і дубом.


ПОЯСНЕННЯ:

Це  речення розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене однорідними членами речення:

1 ряд:він – що робив?- збирав і розмовляв (однорідні присудки, сполучниковий зв'язок);

2 ряд: збирав – кого? що? – гриби й ягоди (однорідні додатки, сполучниковий зв'язок);

3 ряд: розмовляв – з ким? чим? – з кіньми, з телятами, з травами, з грушею і дубом (однорідні додатки, змішаний зв'язок).

4. Перегляньте відео на закріплення матеріалу.

https://youtu.be/aSqDOaGRUf0


5. Прочитайте матеріал про парні сполучники ( стор. 112).


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА 

СТОРІНКАХ 102 - 103,110-114.

2. Виконати завдання

Запитання 1. Запишіть у зошит лише правильну відповідь. Підкресліть усі члени речення.

Лише один ряд однорідних членів є в реченні:

А.Літній день догорає за сутінками дубів і лип, палахкотить на верхівках будинків.

Б.З низького й високого лету, з пальми, з берези, з калини ти можеш не чути реготу, та мусиш почути ридання.

В.Борщ можна вважати зразком і вершиною кулінарного мистецтва українців.

Г.Наші далекі предки розмальовували стіни печер і скелі зображенням кошлатих бізонів, величезних мамонтів, полохливих оленів і швидких коней.


Запитання 2.Запишіть у зошит лише правильну відповідь. Підкресліть усі члени речення.

Два ряди однорідних членів є в реченні:

А.Мої дні течуть тепер серед степу, серед долини, налитої зеленим хлібом.
Б.Гладжу рукою соболину шерсть ячменів, шовк колосистої хвилі.
В.Мене спиняє біла піна гречок, запашна й легка, ніби збита крилами бджіл.
Г.Хочеться сісти на човен і тихо й спокійно попливти.

Запитання 3. Запишіть у зошит речення. Підкресліть усі члени речення.

Споруда була побудована у формі трапеції, мала чотири кутові вежі з бійницями та гарматами, в'їзну браму та підйомний міст.



НАДСИЛАТИ НА ПЕРЕВІРКУ КЛАСНУ РОБОТУ В Google Class НЕ ПОТРІБНО.

Будемо перевіряти в класі разом.




4-чверть розпочато. Вітаю. Бажаю успіхів!


ДАТА:

24.03 -8а,б 

ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ

1. ОЗНАЙОМТЕСЯ З ІНФОРМАЦІЄЮ.




2. Ознайомтеся з умовами відокремлення означень. 



2.Виконайте вправу 308(усно).


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА СТОР.147,148.
2. Повторити правила 
на стор. 35, 36, 47, 50, 54,57
(Головні та другорядні члени речення).

3.Виконати тестові завдання з теми "Головні та другорядні члени речення."
1. Ознайомтеся з умовами відокремлення означень. Випишіть речення.


3. Закріпіть матеріал, переглянувши відео.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА СТОР.147.
2.Виконайте вправу 320(письмово).




ДАТА:

06.04-8б 

07.04-8а

ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ПРИКЛАДКИ

1. ОЗНАЙОМТЕСЯ З ІНФОРМАЦІЄЮ.









2. Ознайомтеся з умовами відокремлення прикладки. Випишіть речення.







Прочитайте правило  на стор. 153.Випишіть речення.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА СТОР.152, 153.

   2.Виконати вправу 332.

2.Виконати тестові завдання з теми "Головні та другорядні члени речення."



ДАТА:

09.04 -8а,б 


ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ПРИКЛАДКИ


1. Закріпіть матеріал, переглянувши відео.








2. Ознайомтеся з умовами відокремлення прикладки. Випишіть речення.








ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА СТОР.152, 153.

   2.Виконати вправу 336.


ДАТА:

13.04-8б 

14.04-8а

ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ

1. Ознайомтеся з умовами відокремлення додатків. 
Випишіть речення.





2.ВИКОНАЙТЕ ВПРАВУ 347 усно.

З. ПОВТОРІТЬ РАНІШЕ ВИВЧЕНИЙ МАТЕРІАЛ












4. Закріпіть матеріал, переглянувши відео.







ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:


1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА СТОР. 157.

2.ПОВТОРИТИ ПРАВИЛА
 НА СТОР. 26, 28, 74, 75, 89, 90. 
Підготуватися до тестування.

      3.Виконати вправу 349.




ДАТА:

16.04-8а,б 

ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.


1.Виконайте вправу 353 письмово.

2.Виконайте Тест з теми «Класифікація речень» за посиланням




 ДАТА:

20.04-8б 

21.04-8а

ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ОБСТАВИНИ. ДІЄПРИСЛІВНИК.








1.Ознайомтеся з матеріалом на сторінках 159,160 або за таблицями.



2.Запишіть речення. Поясніть розділові знаки.


НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ:

2. Виконайте вправу 357.
 
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: 
1.ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА СТОР. 159-160.

ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ТЕСТУВАННЯ З ТЕМИ "ДІЄПРИСЛІВНИК".
2.ВИКОНАТИ ВПРАВУ 363.


ДАТА:

23.04-8а,б 

ТЕМА: ДІЄПРИСЛІВНИК. ВІДОКРЕМЛЕНІ  ОБСТАВИНИ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.

1. ПОВТОРІТЬ ПРАВИЛА НА СТОР. 159-160.

2. ВИКОНАЙТЕ ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ З ТЕМИ "ДІЄПРИСЛІВНИК." ЗА ПОСИЛАННЯМ

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfpJMRqjnaub5HKFOQKfrmdcsom3Cr53CYN2uHTo5mcvwNNaA/viewform?usp=sf_link

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: 

1.ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА СТОР. 159-160.
2.ВИКОНАТИ ВПРАВУ 368.


ДАТА:
27.04-8б,
28.04 - 8а 

ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ УТОЧНЮВАЛЬНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ.

1. ПРОЧИТАЙТЕ  ПРАВИЛА НА СТОР. 164 АБО ЗА ТАБЛИЦЕЮ. ВИПИШІТЬ РЕЧЕННЯ.




2.Запишіть речення. Поясніть розділові знаки.



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА СТОРІНЦІ164.
2.ПОВТОРИТИ ПРАВИЛА НА СТОР. 147, 148 (ВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ).
3. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 372 ПИСЬМОВО.

ДАТА:

30.04-8а,б 

ТЕМА: ВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ . ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.

1. ПОВТОРІТЬ ПРАВИЛА НА СТОР. 147-160

2. ВИКОНАЙТЕ ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ З ТЕМИ "ВІДОКРЕМЛЕНІ ОЗНАЧЕННЯ" ЗА ПОСИЛАННЯМ 


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. ВИВЧИТИ ПРАВИЛА НА СТОРІНКАХ
147 -164.

2. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 373.


ДАТА:

05.05-8а,

07.05-8б 

ТЕМА . ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.

Відокремлені члени речення (тести)


1.      Відокремленим означенням ускладнено всі речення, окрім

А Далеко-далеко на південь засиніли смугою гори, вкриті лісом.

Б За селом, повиті сизою ранковою димкою, мріли розлогі українські степи.

В Чорні голі дерева стояли в снігу, настовбурчившись замерзлими гілочками…

Г Вогка земля  мліла в гарячому золоті сонячного проміння, вільна від тіней і холодків.

Д Розятрений нудьгою, затоплений в задумі, плентався я тихою ходою берегом річки…

2.      Відокремленим означенням ускладнено речення

А Білі стіни будинку вертають мені притомність.

Б Вона виповняла весь двір, таїлась в деревах, залягла по глибоких блакитних просторах.

В Погашу лампу і сам потону у чорній пітьмі.

Г Розплющую очі і раптом бачу у вікнах глибоке небо і віти берези.

Д Десять чорних кімнат, налитих пітьмою по самі вінця.

3.      Відокремленим означенням ускладнено речення (деякі розділові знаки пропущено)

А Ліс випустив мене з своїх обіймів степам віддавши лагідно.

Б Дитина стоїть пильно дивиться то на батька то на матір.

В А за річкою попід кучерявим зеленим лісом вся гора вкрита розкішними килимами ярини.

Г Синіють кришталевою стіною височенні гори покриті вічним снігом.

Д По рожевій площині моря пробігали то золоті то блакитні іскри.


4.      Відокремлена прикладка в реченні

А У Сквирі лікар був, на прізвище Рушилов.

Б Здрастуй, пташечко маленька, звідкіля ти, звідкіля?

В За даними синоптиків, завтра буде дощ.

Г Ну а ви, я бачу, здружилися.

Д Хай буде сад, і дерево крислате, і кіт-воркіт, і ще багато див.

5.      Відокремлена прикладка є у всіх реченнях, окрім

А А он уже видніє з далини столиця Вишнивецького – Лубни.

Б Під нами прокидався туман, а над нами падало й падало листя – золоті сльози осені.

В Жагучими пахощами дихала земля, розпалена садами.

Г А он він, орел, шумить, клекоче, мов людям розказати хоче про поєдинок у яру.

Д Із тебе, першої моєї вулиці, почав я відкривати білий світ.

6.      Відокремлений додаток у реченні

А Народе мій, до тебе я ще верну.

Б Здавна мешканці села, крім лісових промислів, займалися землеробством і тваринництвом.

В І даль, і гай, і темні кручі відбились в лагідній воді.

Г Як рибалка, я повинен бути людиною поважною і розсудливою.

Д І срібна ніч, серпанками прикрита, дріма і слуха соловя.

7.      Непоширеною обставиною ускладнено речення (деякі розділові знаки пропущено)

А Устами спраглими в цю мить всю хмільність світу хочу спити.

Б Впали роси на покоси засвітилися довкола.

В І я заплакавши назад поїхав знову на чужину.

Г Там кажуть сонце спати лягає.

Д Місяць виплив з-за садка розкидаючи срібне проміння.

8.      Дієприслівниковим зворотом ускладнено всі речення, окрім

А Він був родом з Черкащини, давньої козацької столиці.

Б Шалений холодний вітер люто висвистував і завивав, гуляючи над степом.

В Ввібравши в себе погожість і ясноту сонячного дня, село виглядало, як дівчина-красуня.

Г Розганяючи тумани, сонечко вставало.

Д Хай, розгорнувши строфи, наче крила, наступає пісня!

9.      Відокремлені уточнювальні члени є у всіх реченнях, окрім

А У долині, на виднокрузі, сіріло щось широкою смугою і розливалось у пітьмі.

Б Бє вся артилерія, навіть зенітка.

В Там, на столах, русявий хліб лежить важким тяжінням поля.

Г Стежечка повела їх угору, між піщані кучугури.

Д Може, ви чували коли-небудь про побратимство!

10.  Допущено пунктуаційну помилку при відокремленому означенні в реченні

А Акація стояла в цвіту, заквітчана безліччю білих китиць.

Б Верхи на тих возах примостилися високі халабуди, виплетені з лози, прикриті зверху лихою рядниною.

В Тепло дихнула в лице чорна рілля, повна спокою й надії.

Г Сильна, вправна вона працювала завзято і самовіддано.

Д І наша земля, засніжена й біла, кличе в простори свої.

11.  Перед сполучником ЯК правильно поставлено кому в реченні

А Зелені черенці білої лілії були як добрі ласкаві руки, що обережно й турботливо тримали вінчик білих пелюсток.

Б Вугілля має велике значення, як паливо для промисловості.

В Мово рідна, ти ж, як море, безконечна, могутня, глибинна.

Г На годиннику з гербами як завжди година друга, і крадеться вслід за нами.

Д Рідна хата як водиться старшому братові зосталася.

12.  У котрому реченні неправильно поставлені розділові знаки при відокремленні обставини?

А  І я зими долаю норов обличчя, підставляючи вітрам.

Б А пісня, наростаючи, пливла над берегом.

В А вони не сиділи склавши руки.

Г Вона біжить, не чуючи під ногами землі, не помічаючи нічого навколо себе.

Д Не довго думаючи, я пориваюся до двору.


 
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. ПОВТОРИТИ ПРАВИЛА НА СТОРІНКАХ
147 -164. ПІДГОТУВАТИСЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ.

2. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 379.

ДАТА:

07.05-8а,

11.05 -8б 

 КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ

" ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ" . 

1. ПОВТОРІТЬ ПРАВИЛА НА СТОР. 147-160

2. ВИКОНАЙТЕ ТЕСТОВЕ ЗАВДАННЯ З ТЕМИ "ВІДОКРЕМЛЕНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ" 

ЗА ПОСИЛАННЯМ 

https://demchenko15.blogspot.com/p/blog-page_27.html


 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. ПОВТОРИТИ ПРАВИЛА НА СТОРІНКАХ
147 -164. 
2. ВИКОНАТИ ВПРАВУ 384.


11.05.2021 - 8б, 12.05.2021- 8а
ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ З ТЕМИ "РЕЧЕННЯ З ВІДОКРЕМЛЕНИМИ ЧЛЕНАМИ".

1. Прочитайте зразок синтаксичного розбору речення з відокремленими членами на сторінці 168.
2. Виконайте вправу 385.
3. Повторіть правила вживання апострофа та м'якого знака


 
















ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. ПОВТОРИТИ ПРАВИЛА НА СТОРІНКАХ
147 - 164.
2. ПОВТОРИТИ ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА , М'ЯКОГО ЗНАКА, СПРОЩЕННЯ В ГРУПАХ ПРИГОЛОСНИХ
3. ВИКОНАТИ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ НА СТОРІНКАХ 169- 171.

14.05.2021- 8а, б
ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ
1. ПОВТОРІТЬ ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ АПОСТРОФА , М'ЯКОГО ЗНАКА, СПРОЩЕННЯ В ГРУПАХ ПРИГОЛОСНИХ.
2. ВИКОНАЙТЕ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З ТЕМИ " ФОНЕТИКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ"


18. 05.2021 - 8б, 19.05 - 8а
ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ
1. Повторіть правила на сторінках 72- 163.
2. Повторіть матеріал за таблицями:













ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. Повторіть правила на сторінках 72- 163.
2. ПІДГОТУВАТИСЯ ДО СЕМЕСТРОВОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ.

21.05.2021 - 8а, 8б
КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА 2 СЕМЕСТР

ВИКОНАЙТЕ ТЕСТ ЗА ПОСИЛАННЯМ

25.05.2021 - 8б, 26.05.2021 - 8а.
ПІДСУМКОВИЙ УРОК

1.ВИКОНАЙТЕ ВПРАВИ 392, 401.
2. ПОВТОРІТЬ ПРАВИЛА НА СТОРІНКАХ 32 -36.