Українська мова - 7а, 7б, 7в кл.

 

30.11.2021
7б клас

ТЕМА:Правопис Н у дієприкметниках і НН у прикметниках .


1.У ДІЄПРИКМЕТНИКАХ ПОДВОЄННЯ НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ:
 сказаний, вирішений, прочитаний, намальований.

2. Повторіть правила подвоєння у прикметниках:

 1. Дві літери н (ен) пишуться в наголошених прикметникових су­фіксах
 – енн(ий), -анн(ий) (-янн(ий)), що вказують на біль­шу, ніж звичайна, чи найбільшу міру якості, а також на мож­ливість або неможливість дії:
силенний, численний, нужденний, здоровенний, широченний, страшенний, височенний, незбагненний, здійсненний, недозволенний, неспаленний, зціленний, непримиренний, невблаганний, недоторканний, несказанний, пізнаванний, неподо­ланний, непізнанний, неописанний, безнастанний, бездиханний, незрівнянний, порівнянний, непорівнянний тощо.

2. Подвоюється – нн- у прикметниках на -енн( ий), -анн(ий) (-янн(ий)) старослов’янського походження: 
благословенний, блаженний, огненний (вогненний), священний, преосвященний, мерзенний, окаянний, спасенний, богоспасенний, а також: божественний, старанний, притаманний, непритаманний, захланний, прощенний, непрощенний, нужденний, дерзновенний, сокровенний, стражденний, оглашенний, покаянний, осіянний, спонтанний, благоуханний, первозданний, жертвенний.

3. Не подвоюється буква н (ен) у прикметниках, які не вказують на більшу, ніж звичайна, міру якості, та в дієприкметниках: буквений, казармений, пореформений, дерев’яний, олов’яний, конопляний, пшоняний, вогняний, потомствений, царствений, клятвений, скажений, навіжений, шалений, червлений, сирокопчений, довгожданий, свячений, склений, тороплений, кип’ячений, збуджений, зважений, жаданий, даний, студений, введений, накладений, поораний, забезпечений, хрещений, закоханий, підданий, учений, військовозобов’язаний, наречений, полонений. 

4. Потрібно розрізняти однозвучні прикметники та дієприк­метники.
 У прикметниках найчастіше наголошений суфікс і пишуться дві літери -нн-, 
а в дієприкметниках часто цей суфікс ненаголошений і завжди пишеться одна буква н (ен):
 здійсненний (який може здійснюватися — прикметник) і здійснений (який здійснився — дієприкметник), 
нездоланний (непереможний — прикметник) і нездоланий (якого не подолали — дієприкметник), 
незліченний (представлений у дуже великій кількості) і незлічений (не порахований — дієприкметник) та інші.

2. Запишіть слова у зошит. Складіть з кожним речення.

 З однією літерою н (ен) завжди пишуться: печений, варений, завчений, бережений, товчений, точений, копчений .


Домашнє завдання : 
1.Повторити усі вивчені  правила з теми "ДІЄПРИКМЕТНИК".
2. Виконати тестові завдання за посиланням https://demchenko15.blogspot.com/p/7_10.html


7в. Дата : 11.01

 7б. Дата : 12.01

7а. Дата : 12.01


 Урок  на платформі ZOOM


Тема: Розділові знаки при дієприслівниковому звороті. 

За підручником  О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.131- 135.

 За підручником  О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.101- 103. 

Повторення та закріплення матеріалу.

1. Прочитайте правила. 

2. Запишіть речення. Поясніть  розділові знаки.









3. Виконайте завдання письмово.




ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. Повторити правила "Коми при одиничному дієприслівнику та дієприслівниковому звороті" на блозі або за підручником.

2. Надіслати виконану вправу ( завдання 2) на  перевірку в Google Class.



7в. Дата : 12.01

 7б. Дата : 14.01

7а. Дата : 15.01

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Дієприслівник". Підготовка до контрольної роботи.

За підручником  О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.128- 146.

 За підручником  О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.98- 118. 

1. Повторіть правила за таблицями А, Б, В.

Таблиця А



Таблиця Б. 
2.Випишіть із таблиці приклади. 
Виділіть суфікси дієприслівників.




Таблиця В. 
Повторіть правила.




3. Розгляньте морфологічний розбір дієприслівника.




4. Запишіть у зошит розбір дієприслівника пізнаючи.






5. Перегляньте відео з теми "Дієприслівник". Підготуйтеся до контрольної роботи.




ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. Повторити правила "Дієприслівник як особлива форма дієслова" на блозі, за підручником. Підготуватися до контрольної роботи.

 За підручником  О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.128- 146.

 За підручником  О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.98- 118.

 2. Надсилати письмові роботи   в Google Class не потрібно.



7в. Дата : 18.01

 7б. Дата : 19.01

7а. Дата : 19.01

 Урок на платформі ZOOM

Тема: Контрольна робота з теми "Дієприслівник як особлива форма дієслова".

БУДЬТЕ УВАЖНІ!

Контрольний тест можна виконувати лише 1раз. Другий раз зайти за посиланням неможливо.

1. Актуалізація та корекція знань

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
1.ГРАМАТИЧНІ ПОМИЛКИ ПРИ ДІЄПРИСЛІВНИКОВОМУ ЗВОРОТІ.

1. Дія, що виражається дієприслівником, обов’язково повинна стосуватися підмета, наприклад:
 Неправильно: 
Виходячи з кімнати, світло автоматично вимикається.

 Правильний варіант речення : 

Коли я виходжу з кімнати, світло автоматично вимикається.


2. У безособовому реченні дієприслівниковий зворот  не може вживатися.

 Неправильно:

Перебуваючи в Києві, нам хочеться відвідати Лавру. 

Правильний варіант речення : 

Перебуваючи в Києві, ми хочемо відвідати Лавру.

Дієприслівник - незмінювана форма, тому він не має закінчення:

читаючи, купивши, сидячи ( ючи, ши, ячи - це суфікси).

3. Не плутати дієприслівник з дієприкметником у формі множини:

СЯЮЧИ (що роблячи?) ВОГНЯМИ - дієприслівник;

СЯЮЧІ( які?) ВОГНІ - дієприкметник.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1.Переглянути відео. Повторити матеріал.
Відео1

Відео2

2. Виконати контрольну роботу 

   з теми"Дієприслівник"

БУДЬТЕ УВАЖНІ!

Контрольний тест можна виконувати лише 1раз. Другий раз зайти за посиланням неможливо.

https://forms.gle/dA23N3KkDZupA4BKA

2. Надсилати письмові роботи   в Google Class не потрібно.



7в. Дата : 19.01

 7б. Дата : 21.01

7а. Дата : 22.01

Тема: Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

За підручником  О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.147.

 За підручником  О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.120. 


1. Розгляньте таблиці А та Б. Повторіть правила про частини мови.

Таблиця А.


ура канікули картинки - Пошук Google | Цитати, Своїми рукамиура канікули картинки - Пошук Google | Цитати, Своїми руками


Таблиця Б.



2. Випишіть приклади. Надпишіть над прислівниками питання.






3. Спишіть речення. Підкресліть прислівники як  члени речення.








  •  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

1. Вивчити правила з теми ( блог, підручник ).

За підручником  О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.147.

 За підручником  О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.120. 

2. Виконайте тестову роботу. 

https://demchenko15.blogspot.com/p/7_10.html




Вітаю! 4- чверть розпочато. Успіхів!

УРОК 1 ( 30.03 - 7а,б 29.03 -7в)
"Прийменник як частина мови.Правопис прийменників."
                          


                         1. Повторіть навчальний матеріал.


Тема. Загальна характеристика частин мови

 

Прийменник як службова частина мови

Інтерактивний плакат "Службові частини мови"


 2. Ознайомтеся з   таблицею.


Конспект уроку на тему Написання похідних прийменників 7 клас - БОТАН

3. Виконайте у зошиті кодовий диктант: 

цифра1-разом, цифра 2- окремо, цифра 3 - через дефіс. ЗДІЙСНІТЬ САМОПЕРЕВІРКУ (КОД ВМІЩЕНО В КІНЦІ УРОКУ).

(Під) час, (за) для, (по) між, (з) над,(з) поміж,(на) чолі,(із) за, (за) винятком, (у) результаті, (у) разі, (по) серед.

Вправу буде перевірено після карантину.

 ВИПИШІТЬ ПРИКЛАДИ В ЗОШИТ, УСНО ПОЯСНІТЬ НАПИСАННЯ

Прийменник у вживається:
1. Між приголосними: узяв у хлопця, пішов у кіно.
2. Перед приголосними на початку речення: У кімнаті тихо.
3. Після паузи (розділового знака) перед приголосним: Дитина – у плач.
4. Між голосним і приголосним та завжди перед в, ф, льв, св, тв, хв тощо: виглянув у вікно; у хвилини тривоги; зайшла у своїй справі.
Прийменник в уживається:
1. Між голосними: прийшла в оточенні; бачила в озері.
2. Перед голосним на початку речення: В іншій ситуації. В озері купатися краще.

3. Після голосного перед приголосним (крім в, ф, льв, св, хв та ін.): зайшли в ліс; але: побачила у вікно.

Прийменник в уживається:
1. Між голосними: прийшла в оточенні; бачила в озері.
2. Перед голосним на початку речення: В іншій ситуації. В озері купатися краще.
3. Після голосного перед приголосним (крім в, ф, льв, св, хв та ін.): зайшли в ліс; але: побачила у вікно.




ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1.Повторити правила з теми "Прийменник"  (стор.184-191 -7а, стор.154-165 - 7б, 7в). ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ТЕСТУВАННЯ.

 2.ВИВЧИТИ СЛОВА ІЗ ТАБЛИЧКИ НА С.162(7б кл, 7в кл.) або НА СТОР.191(7а кл.). напам' ять.

Відповідь на кодовий диктант.

21133232221.



 УРОК 2.
 30.03 - 7в,
 01.04 - 7б,
 02.04-7а.

"Прийменниково - іменникові конструкції. Особливості вживання." Контрольне тестування.
   

1.ЗАВДАННЯ:  ПОДИВІТЬСЯ ВІДЕОУРОКИ № 1-3 З ТЕМИ "ПРИЙМЕННИК"( за бажання).












1.Прочитайте уважно. 


неправильно
правильно
План по заготівлі
План заготівлі
По технічним причинам
Через технічні причини
Заходи по забезпеченню
Заходи щодо (для) забезпечення
Змагання по стрільбі
Змагання зі стрільби
Досвід по роботі з батьками
Досвід роботи з батьками
Працюють по багато років
Працюють багато років
По заявках
Відповідно до заявок
По виготовленню
Для виготовлення
По праці й честь
За працю й шана
По створенню
Для створення
План по продажу м'яса
План продажу м'яса
Мешкаю по вулиці
Мешкаю на вулиці
(а йду по вулиці)
Раз по раз
Раз у раз, щоразу
По всіх правилах
За всіма правилами
Не по прямому призначенню
Не за призначенням
По наказу директора
За наказом (відповідно до наказу) директора
По нашим підрахункам
За нашими підрахунками



Перевірте себе, чи правильно Ви використовуєте прийменникові конструкції:

російська мова
українська мова
принять во внимание
взяти до уваги
принять к сведению
взяти до відома
согласно приказу
згідно з наказом
(відповідно до наказу)
на протяжении дня
протягом дня
читать на украинском языке
читати українською мовою
обучаться на родном языке
навчатися рідною мовою
при жизни
за життя
при любой погоде
за всякої погоди
в двух шагах
за два кроки
в семь часов
о сьомій годині
в рассрочку
на виплат
в защиту
на захист
в адрес
на адресу
в его пользу
на його користь
положить в карман
покласти до кишені
вовлекать в работу
залучати до роботи
поступать в институт
вступати до інституту
войти в комнату
зайти до кімнати
не по силам
не під силу
пришлось по вкусу
припало до смаку
прийти по делу
прийти у справі
по заказу
на замовлення
по просьбе
на прохання
по требованию
на вимогу
по собственному желанию
за власним бажанням
работать по схеме
працювати за схемою
по последней моде
за останньою модою
по поручению
за дорученням
по моим сведениям
за моїми відомостями
по закону
згідно із законом
учебник по языку
підручник з мови
по собственной воле
з власної волі
послать по почте
послати поштою
идти по улице
іти вулицею

2.Вивчіть правильні варіанти.    Випишіть складні для вас випадки у зошит.


Повторіть усі правила  (стор.184-191 -7а, стор.154-165 - 7б, 7в).  ПРИГОТУЙТЕСЯ ДО ТЕСТУ ОНЛАЙН.







 На цьому тижні (05.04 -09.04) у нас 2 уроки.

УРОК 1. Сполучник як службова частина мови. 
(05.04 -7в, 06.04 -7а,б)


1. Ознайомтеся з матеріалом підручника 
с. 166(7б кл.,7вкл.) або с.192,194, 196(7а кл.).

2. ЗАКРІПІТЬ МАТЕРІАЛ ЗА ТАБЛИЦЯМИ.



Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою та ...


ЧАСТИНИ МОВИ
Розділові знаки у реченні - презентація з української мови

3.Виконати вправи ( 7а кл. - 438; 
7б,в кл. - 480). Вправи буде перевірено після карантину.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1.Вивчити правила з теми "Сполучник" 
с. 166(7б кл.,7кл.) або с.192,194, 196(7а кл.).
2. ВИПИСАТИ В ЗОШИТ ТА ВИВЧИТИ СПОЛУЧНИКИ СУРЯДНОСТІ (7а -табл. стор. 193, 7б, в- табл. стор.170).



УРОК 2. 
Сполучники сурядності й підрядності.
06.04 -7в кл., 
08.04 -7б кл.,
09.04 -7а кл.


1.Ознайомтеся з матеріалом підручника на стор. 170, 171(7б, в кл.) або стор. 193(7а кл).



Сполучник - Сайт skarbnuchka-10!
2.Запишіть у зошит сполучники сурядності. Вивчіть їх напам'ять.



Складносурядне речення, його будова й засоби зв'язку в ньому ...

                               
УВАГА! При однорідних членах речення ставиться кома, якщо: 
1)вони з'єднані протиставними сполучниками а, але, та(= але),проте, затеоднак.
2) вони з'єднані повторюваними єднальними або розділовими сполучниками.


Кома не ставиться, якщо однорідні члени речення з'єднані одиничними єднальними і розділовими сполучниками.

У складному реченні кома ставиться при усіх  сурядних сполучниках!



3. Ознайомтеся із матеріалом, розміщеним у таблиці.



Запишіть епіграф уроку. Запишіть епіграф уроку


4.Підсумуйте вивчене за таблицею



Тема уроку: Сполучник як частина мови. Сполучники сурядності ...

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1.Вивчити правила з теми 
"Сполучники сурядності й підрядності" НА
стор. 170-171(7б кл.,7кл.) або 

стор.193(7а кл.).
2. Виконати вправу 443 ( 7а кл.) або 487(7б, в кл.)
Перевірку буде здійснено під час наступного
ZOOM УРОКУ.



На цьому тижні (12.04 -16.04) у нас 2 уроки.

УРОК 1. "Написання сполучників разом і окремо. Розрізнення сполучників й однозвучних слів." 
(12.04 -7в, 13.04 -7а,б)

1. Ознайомтеся з матеріалом підручника на  стор.175, 176 (7б,в кл.) або на стор.199 (7а кл.)

2. Розгляньте матеріал таблиць. Випишіть приклади  реченьу зошит.


Урок "Правопис похідних сполучників"




Сполучники
Сполучні слова
Не відповідають на питанняВідповідають на питання
Не є членами реченняЄ членами речення
Не можна замінити повнозначним словомМожна замінити повнозначним словом (наприклад, займенником або прислівником)
Приклади
Проте, зате ( = але, однак)
Хлопець дуже поспішав, проте все одно запізнився.
Про те, за те
Він думав про те, куди поїхати відпочивати.
Щоб ( = аби)
Щоб отримати гарну оцінку, потрібно докласти зусиль.
Що б
Що б там не відбулося, все буде добре.
Якби, якщо ( = коли б)
Якби ти вийшов раніше, не потрібно було б спішити.
Як би, як що
Як би не хотілося відпочити, потрібно довиконувати завдання.


  3.Виконайте вправу 503.
Здійсніть самоперевірку наприкінці уроку.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1.Вивчити правила з теми 
"Сполучник" НА
стор. 166-176 (7б кл.,7кл.) або 

стор.192-199(7а кл.).Приготуйтеся до тестування.

2.Ще раз повторіть правила, уважно переглядаючи відео.





САМОПЕРЕВІРКА: ВПРАВА 503.
1.якби(спол. підр.), не минула, не мали.
2. як би , не кликало, не одвикну.
3. щоб (спол. підр.).
4.про те, не вимовиш.
5. проте (спол суряд.)
6. угору, так що (спол. підр.)

УРОК 2. 
Контрольне тестування.
13.04 -7в кл., 
15.04 -7б кл.,
16.04 -7а кл.

ВИКОНАТИ ТЕСТ З ТЕМИ "СПОЛУЧНИК." 



ГОВОРИ ГРАМОТНО: Інколи виникає питання, який прийменник треба вживати – у (в) чи до: Я поїхав у Київ чи Я поїхав до Києва, Вихід у місто чи Вихід до міста? Узагалі, коли йдеться про рух у напрямі міста, села, селища, тоді треба ставити прийменник до: Через кілька днів я вилечу до Львова. Коли йдеться про дію чи перебування в чомусь, тоді слід користуватися прийменником у(в): У Києві на риночку ой пив чумак горілочку.
 Якщо мета руху в певному напрямі супроводжується ще й додатковими поясненнями, тоді після них може стояти замість прийменника до - у(в): Ми їздили на ярмарок у Косів. (М.Рильський.) У реченнях, де рух або дію скеровано до предметів, середовищ або мовиться про абстрактні поняття, ставиться прийменник у(в): Він вступив у сад. (Є.Гуцало.) Закрадається в серце острах. (М.Рильський.) 
Рух до приміщення позначається дієсловами з тим і другим прийменником: Уваливсь у хату. (П.Куліш.); Радість зайшла до хати. 
                                                 За Б.Антоненком-Давидовичем. 


 
На цьому тижні (19.04 - 23.04) у нас 2 уроки.

"Частка як службова частина мови."
20.04 -7а, б 
19.04 -7в

  1. Прочитайте матеріал, що подається на стор. 179,180 (стор. 202-207 - 7а) підручника. 

2. Повторіть матеріал за таблицями. 


ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ - презентація з української мови



Блог учителя української мови та літератури: Розряди часток за ...

СЛОВОТВОРЧІ ЧАСТКИ ВИСТУПАЮТЬ У РОЛІ ПРЕФІКСІВ І СУФІКСІВ!


3.Випишіть із підручника (стор. 179) у зошит словотворчі частки.

4.Випишіть у зошит  формотворчі частки.
 Вивчіть їх напам'ять.


Морфологія. Орфографія. Таблиці для інтерактивних уроків

Частки би,  б  утворюють умовний спосіб дієслів.
 
Частки хай, нехай 
утворюють наказовий спосіб дієслів.

Частки най, як, що 
утворюють найвищий ступінь порівняння.

5. Випишіть у зошит модальні частки. Вивчіть із кожної групи по 3 частки напам'ять.

інтерактивні таблиці 5 11 клас

 6. Напишіть розподільний диктант.


 Формотворчі, словотворчі й модальні частки запишіть у три колонки. 


Навіть, будь - хто, саме, хай, якраз, би, не, ось, колись, нехай, авжеж, недавно, ані, б, лишень, ні,  деякий.

Здійсніть самоперевірку. Відповіді знаходяться в кінці уроку.


7. Прочитайте правила на стор. 182 (стор.203 - 7а).
                       
                         ВИСНОВОК:

а) Частки надають словам чи реченням додаткових відтінків: 

Як красиво малює! 
І ти будеш щасливий.
Чи скоро вона прийде?

б) Однозвучні з ними сполучники з'єднують однорідні члени реченя:

Мама і батько - найрідніші люди.
Він щодня щось читає чи малює.

в) Однозвучні з частками сполучники з'єднують  прості речення у складному.

Я знаю, як ти добре вчишся. 

 8. Самоперевірка розподільного диктанту.

 Відповіді:

 Формотворчі: хай, би,нехай, б
Словотворчі:
будь-хто, колись,недавно,деякий.

 Модальні: навіть, саме, якраз, не, ось,авжеж, ані, лишень, ні.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1.Повторіть матеріал підручника стор.179 -182.( стор.202-203 - 7а) Підготуйтесь до тесту.
2. Виконайте вправу 516( вправу 466 -7а).


САМОСТІЙНА РОБОТА
20.04 -7в 
22.04 -7б
23.04 - 7а

ВИКОНАТИ ТЕСТ З ТЕМИ "СПОЛУЧНИК. ЧАСТКА." 
https://demchenko15.blogspot.com/p/7_28.html



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1.Повторіть матеріал підручника стор.179 -182.( стор.202-203 - 7а) 
2. Виконайте вправу 515( вправу 469 -7а).



26.04  -7в
27.04 - 7а,б

"Правопис частки НЕ з різними частинами мови." 
1. Прочитайте правила за підручником стор.186, 187 ( стор.210, 213 - 7а).
2. Ще раз закріпіть матеріал за таблицями.
укр.мова 7кл.

укр.мова 7кл.


Тема № 15. ПРАВОПИС НЕ, Ш З РІЗНИМИ ЧАСТИНАМИ МОВИ 1 страница



3. Спишіть слова у зошит, розкриваючи дужки.

(Не)вдаха,(не)мовля,(не)встигають,(не)сподіваються,(не)дочитати,(не)дозволити,(не)широкий,(не)доброзичливо,(не)абиякий,(не)абихто,(не)шестеро,(не)один,(ні)кчемний,(ні)слова,(ні)котрий,(ні)з чим,(не)виявивши,(не)з'ясувавши,пісні(не)співані,(не)зібраний урожай.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1.Вивчити правила на стор.186, 187 
( стор.210, 213 - 7а).
2. Виконати вправу 536 ( 495 - 7а).
3. Ознайомтеся з  відеоматеріалом. Будьте уважні! Запам'ятайте правила. Наступний вид роботи - тестове завдання.






САМОСТІЙНА РОБОТА
27.04 -7в 
29.04 -7б
30.04 - 7а

1.Вивчити правила на стор.186, 187 
( стор.210, 213 - 7а).
2. ВИКОНАТИ ТЕСТ    



06.05 -7б
07.05-7а
"Правопис частки НЕ з різними частинами мови." ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ.
1. Прочитати правила за підручником стор.186, 187 ( стор.210, 213 - 7а).

2. ВИКОНАТИ ВПРАВИ 533, 534(485, 491 - 7а).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1.Вивчити правила на стор.186, 187 
( стор.210, 213 - 7а).
2. Виконати вправу 539 ( 493 - 7а).


11.05.2021- 7а, б, в
 "Написання часток -бо,-но,-то, от, таки." 

1. Прочитайте правила на сторінці 183, 184. ( стор. 206, 207,208 - 7а).
2. Розгляньте таблицю.


Українська мова для 6 класу: завдання та тести онлайн - Learning ...


3. Перепишіть у зошит вправу 523. ( впр.473 - 7а).Усно поясніть написання часток. За потреби, зверніться до правил на сторінці183.

4.Ознайомтесь із навчальним матеріалом на сторінці 189 (стор. 205 -7а) "Розбір частки як частини мови".

5. Запишіть у зошит зразок письмового розбору частки НЕ ( стор. 189 - 7а).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. Повторіть  навчальний матеріал на сторінках 179- 189( стор.202-213 -7а).

ВИКОНАТИ ТЕСТИ З ТЕМИ " ЧАСТКА ."ВАРІАНТ 1,2.



13.05.2021 - 7б, 
14.05.2021- 7а
 Контрольна робота.

1. Уважно передивіться відео. Ще раз повторіть матеріал про частку.

                                         


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Підготовка до семестрової контрольної роботи.

Щоб добре написати контрольну роботу, необхідно повторити такі правила за підручником:

1. Форми дієслова  - стор. 17( стор.45 -7а ).
2.Дієприслівник як особлива форма дієслова - стор. 98,100( стор. 128, 129- 7а).
3. Виділення комами дієприслівникового звороту та одиничного дієприслівника - стор. 101, 102 (стор.131-135 -7а).
4. Правопис частки НЕ з дієприслівниками - стор.106( стор.144- 7а).
5.Ступені порівняння прислівників - стор.123 -125( стор. 158-159- 7а).
6.Правопис часток НЕ і НІ з прислівниками - стор. 131- 133( стор.178-7а).
7.Правопис прислівників разом, окремо, через дефіс - стор.137 - 138, 143-144( стор.166 -171 - 7а).
8. Написання прийменників - стор. 158( стор. 184-189 -7а).
9 Вживання прийменників У, В стор. 161.
10. Сурядні та підрядні сполучники - стор. 170,171( стор. 193 - 7а).
11. Правопис часток - стор. 183, 184( стор 206-208 - 7а).
12. НЕ та НІ з різними частинами мови - стор. 186( стор.210-213- 7а).

17.05.2021 - 7в

 18.05.2021 - 7а, б
 "Вигук як особлива частина мови. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках." 

1. Прочитайте правила на стор. 190, 191( стор.215-219 -7а).
2. Ознайомтеся з матеріалом таблиць 1- 4.

Таблиця 1


Вигук як особлива частина мови - презентація з української мови


Таблиця 2
Вигук як особлива частина мови - презентація з української мови


Таблиця 3 Вигук як особлива частина мови - презентація з української мови
Таблиця 4
 Вигук як особлива частина мови - презентація з української мови



3. Випишіть речення з таблиць 5 -6. Зверніть увагу на розділові знаки.



Таблиця 5

укр.мова 7кл.



Таблиця 6
Вигук як особлива частина мови - презентація з української мови



4. Прочитайте правило на сторінці 193( стор.217 -7а) про вигук та однозвучні частки.

5. Запишіть зразок письмового розбору вигука у зошит ( стор. 194, 219).


6. Перегляньте відео про вигук як частину мови. 





ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1.Виконати тестові завдання на сторінках 196, 197(стор.215-219 - 7а).
2.Підготуватися до контрольної роботи. Повторити правила

1. Форми дієслова  - стор. 17( стор.45 -7а )
2.Дієприслівник як особлива форма дієслова - стор. 98,100( стор. 128, 129).
3. Виділення комами дієприслівникового звороту та одиничного дієприслівника - стор. 101, 102. (Стор.131-135)
4. Правопис частки НЕ з дієприслівниками - стор.106.( Стор.144)
5.Ступені порівняння прислівників - стор.123 -125.( Стор. 158-159).
6.Правопис часток НЕ і НІ з прислівниками - стор. 131- 133.( Стор.178).
7.Правопис прислівників разом, окремо, через дефіс - стор.137 - 138, 143-144.( Стор.166 -171).
8. Написання прийменників - стор. 158.( стор. 184-189).
9 Вживання прийменників У, В стор. 161.
10. Сурядні та підрядні сполучники - стор. 170,171.( стор. 193).
11. Правопис часток - стор. 183, 184.( стор 206-208).
12. НЕ та НІ з різними частинами мови - стор. 186.( 210-213).

18.05.2021 - 7в
20.05.2021 -7б
21.05.2021 - 7а

 Контрольна робота за 2 семестр 

ЗАУВАЖЕННЯ - ПРОХАННЯ.

Дякую тим дітям, які чесно виконують тестові роботи, розуміючи, що наразі важлива не оцінка у12б або 11б, а той обсяг знань, який ви отримуєте, адже попереду ЗНО. Таких дітей більшість.  Я ціную вашу чесність, розуміючи усі складнощі, з якими ви зараз стикаєтеся. 
 Є, на жаль,  систематичні спроби окремих дітей (їх дуже мало, і  прізвища не важко було встановити), отримати високий бал не дуже чесним шляхом. 

Попередження - прохання: ті, хто заходять на тест декілька разів  ( у який спосіб ви це робите, знаєте не лише ви, а і я), наражаються на ануляцію результатів взагалі). Буду фіксувати лише 1 спробу.


При виставленні оцінок буду насамперед враховувати систему роботи учня і в дистанційний період ( домашні роботи, а не лише тести), і протягом навчального року.

ВИКОНАЙТЕ КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ ЗА 2 СЕМЕСТР. https://demchenko15.blogspot.com/p/2-7.html

У тесті 24 питання. 
2 правильні відповіді - 1б.



24.05.2021 - 7в
25.05 - 7б, а
Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні.


1. Повторіть матеріал за таблицею.



Самостійні частини мови


2. Запишіть у зошит  іменники, рід яких не збігається з російською мовою. Запам'ятайте.

Блог учителя української мови та літератури: Рід іменників ...


3.Запишіть у зошит та вивчіть написання 
 слів: 
проєкт, фоє,  плеєр, феєрверк, пів міста, пів Європи, пів яблука, пів України, півострів, півкуля, півзахист,ввічливий, роззброїти, заввишки, оббити, роззява, священник.

4. Ознайомтесь із матеріалом. Запам'ятайте правила. Запишіть приклади у зошит. 







5. Повторіть матеріал за таблицями.

Урок. "Групи прикметників за значенням: якісні, відносні ...

Написання суфіксів прикметників.

ПРИГАДАЙТЕ ПРАВИЛО ДЕВ'ЯТКИ:
 И ПИШЕМО ПІСЛЯ ПРИГОЛОСНИХ У ТАКІЙ ФРАЗІ:

"ДЕ ТИ З' ЇСИ ЦЮ ЧАШУ ЖИРУ", якщо далі іде приголосний, крім  Й.

У ПРИСВІЙНИХ ПРИКМЕТНИКАХ:
Суфікс ичн уживаємо лише після приголосних д, т, з, с, ц, ч, ш, ж, р. Після    ІНШИХ БУКВ - ІЧН. ЇЧН: патріотичний, але географічний.

Присвійні прикметники, що утворилися від іменників 1 відміни мають суфікс ИН: ОЛИН.


Ступені порівняння якісних прикметників – Українська мова та ...



Картинки по запросу "схеми по прикметнику"


6. Прочитайте правила. 

Випишіть приклади з таблиць.


Правопис -н- та -нн- у прикметниках і дієприкметниках – Українська ...





Н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження




Картинки по запросу "правопис суфіксів прикметників схеми"




7.Перегляньте відео.







ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

ВИКОНАЙТЕ ТЕСТ НА ПОВТОРЕННЯ "ПРИКМЕТНИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ" . 
ПЕРЕЙДІТЬ ЗА ПОСИЛАННЯМ https://demchenko15.blogspot.com/p/blog-page_28.html



25.05.2021 - 7в
27.08.2021 - 7б
28.05.2021 - 7а

 Узагальнення й систематизація вивченого.

1. Запишіть слова в зошит. Поставте наголоси. Запам'ятайте правильну вимову.




Пин от пользователя Rusłan Mażurowski на доске UKRAINE (с ...


КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ

Недоречне вживання прийменника ПО

1. Випишіть у зошит правильні варіанти слововживання ( вони позначені червоним кольором).
Запам'ятайте.
дослідження по математиці – дослідження з математики
  • заняття по біології – заняття з біології
  • контрольна робота по українській літературі – контрольна робота з української літератури
  • чемпіон по шахам – чемпіон із шахів
  • інспектор по техніці безпеки – інспектор із техніки безпеки
  • заступник по виховній роботі – заступник із виховної роботи
  • по моїй вині – з моєї вини
  • по всякому поводу – з будь-якого приводу
  • проживати по адресу – проживати за адресою
  • писати по зразку – писати за зразком
  • по дорученню вчителя – за дорученням учителя
  • перший по списку – перший за списком
  • пливти по течії – плисти за течією
  • по стану здоров’я – за станом здоров’я
  • філолог по спеціальності – філолог за спеціальністю
  • зупинка по вимозі – зупинка на вимогу
  • по вашому проханню – на ваше прохання
  • приємний по смаку – приємний на смак
  • по мірі того як – у міру того як
  • заходи по покращенню – заходи для покращення
  • пропустити по хворобі – пропустити через хворобу
  • трапилось по непорозумінню – трапилося через непорозуміння
  • по сімейним обставинам – через сімейні обставини/у зв’язку з сімейними обставинами
  • по поверненні додому – після повернення додому/повернувшись додому
  • по закінченні строку – після закінчення строку
  • прийшлося по смаку – припало до смаку
  • по цей день – донині/дотепер/досі
  • робота не по силам – робота не під силу
  • повідомити по телефону – повідомити телефоном
  • послати по пошті – послати поштою

ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ!
ЕСПРЕСО ЧИ ЕСПРЕССО
Ристрето, капучино, еспресо – ці слова пишемо без подвоєння літер.
До речі, апарат для розмелювання кави називають «кавомолкою» або «кавомлинком».
ЯК НАГОЛОШУВАТИ СЛОВО «ЛАТЕ»
У цьому слові наголос падає на перший склад – лАте.
ТВОРОГ ЧИ СИР
НЕПРАВИЛЬНО: творог.
ПРАВИЛЬНО: вареники з сиром, сирний пиріг. Харчовий продукт у вигляді твердої маси також називають сиром або ж твердим сиром.
ЧИ ІСНУЄ ЯЙЦЕ ВСМЯТКУ
НЕПРАВИЛЬНО: яйце всмятку.
ПРАВИЛЬНО: рідке (некруте) яйце.
 ЯК ПЕРЕКЛАСТИ СЛОВО «ГЛАЗУНЬЯ»
НЕПРАВИЛЬНО: глазунья (яєчня з нерозлитим жовтком).
ПРАВИЛЬНО: оката яєчня.
До речі, правильними є обидва варіанти – яєчня та яєшня. Проте у словниках «яєшня» позначають як застаріле слово.
Доброго дня чи добрий день.
ПРАВИЛЬНО: Доброго ранку! Добрий день! Добрий вечір!
НЕПРАВИЛЬНО: Доброї доби! Доброго дня! Доброї секунди!
Перегляньте навчальне відео. Запишіть слова з правильним наголосом.


Перегляньте навчальне відео. 
Запишіть слова, правопис яких змінився. Запам'ятайте їх написання.


                   
ура канікули картинки - Пошук Google | Цитати, Своїми руками



ВИ СУМЛІННО ПРАЦЮВАЛИ!МОЛОДЦІ!
 ВЕСЕЛИХ ТА ЦІКАВИХ ВАМ КАНІКУЛ!
ДОБРЕ ВІДПОЧИНЬТЕ!
ЗУСТРІНЕМОСЯ ВОСЕНИ!







2020 - 2021 н.р.


26.11.2020
7а клас

ТЕМА:Правопис Н у дієприкметниках і НН у прикметниках (закріплення матеріалу).


1. Повторіть правила:

 1. Дві літери н (ен) пишуться в наголошених прикметникових су­фіксах – енн(ий), -анн(ий) (-янн(ий)), що вказують на біль­шу, ніж звичайна, чи найбільшу міру якості, а також на мож­ливість або неможливість дії:
силенний, численний, нужденний, здоровенний, широченний, страшенний, височенний, незбагненний, здійсненний, недозволенний, неспаленний, зціленний, непримиренний, невблаганний, недоторканний, несказанний, пізнаванний, неподо­ланний, непізнанний, неописанний, безнастанний, бездиханний, незрівнянний, порівнянний, непорівнянний тощо.

2. Подвоюється – нн- у прикметниках на -енн( ий), -анн(ий) (-янн(ий)) старослов’янського походження: 
благословенний, блаженний, огненний (вогненний), священний, преосвященний, мерзенний, окаянний, спасенний, богоспасенний, а також: божественний, старанний, притаманний, непритаманний, захланний, прощенний, непрощенний, нужденний, дерзновенний, сокровенний, стражденний, оглашенний, покаянний, осіянний, спонтанний, благоуханний, первозданний, жертвенний.

3. Не подвоюється буква н (ен) у прикметниках, які не вказують на більшу, ніж звичайна, міру якості, та в дієприкметниках (у тому числі й субстантивованих): буквений, казармений, пореформений, дерев’яний, олов’яний, конопляний, пшоняний, вогняний, потомствений, царствений, клятвений, скажений, навіжений, шалений, червлений, сирокопчений, довгожданий, свячений, склений, тороплений, кип’ячений, збуджений, зважений, жаданий, даний, студений, введений, накладений, поораний, забезпечений, хрещений, закоханий, підданий, учений, військовозобов’язаний, наречений, полонений. 

4. Потрібно розрізняти однозвучні прикметники та дієприк­метники. У прикметниках найчастіше наголошений суфікс і пишуться дві літери -нн-, а в дієприкметниках часто цей суфікс ненаголошений і завжди пишеться одна буква н (ен): здійсненний (який може здійснюватися — прикметник) і здійснений (який здійснився — дієприкметник), нездоланний (непереможний — прикметник) і нездоланий (якого не подолали — дієприкметник), незліченний (представлений у дуже великій кількості) і незлічений (не порахований — дієприкметник) та інші.

2. Запишіть слова у зошит. Складіть з кожним речення.

 З однією літерою н (ен) завжди пишуться: печений, варений, завчений, бережений, товчений, точений, копчений .

3. Виконайте тестові завдання . 
Перевірте відповіді. 
 Відповіді знаходяться у розділі"Домашнє завдання".
  1. НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  2. Дієприкметниками є всі слова рядка 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  3. З’ясуйте, яким членом речення є виділений дієприкметник.

     


    Я єсть народ, якого Правди сила ніким звойована ще не була.
     

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  4. Дієприкметниковий зворот виділяється комами в усіх реченнях, ОКРІМ 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  5. Дієприкметниковий зворот виділяється комами в реченні 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  6. НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

4. Виконайте вправу 256  письмово на закріплення
 
Домашнє завдання : правила повторити( за конспектом), вивчити наголошення слів:

бóвтати, бýдемо, вíрші, вíльха, вúпадок, врóзліт, грóшей, дóгмат, дóнька, дрóва, жéвріти, зáгадка, зáмолоду, зóзла, кúдати, кóлесо, кóлія, кýрятина, óлень, нáчинка, 

Відповіді до тесту:1в, 2д, 3в, 4д, 5г,6б.





27.11.2020


ТЕМА: НЕ з дієприкметниками


1. Прочитайте правила на стор. 124

2. Перегляньте таблицю і випишіть речення в зошит




3.Виконайте вправу 261 усно

4.Фразеологічна хвилинка

Випишіть значення фразеологізмів (стор. 248-249). Запам'ятайте їх значення.

1.Ні грач ні помач. 2. поміж Сциллою і Харибдою. 3. Прийти на потрушені груші.

5. Прочитайте уважно слова, вивчіть правильне наголошення.

пíдлітковий, пóдруга, пóказ, пóмилка, прúповідка, прúчіп, прúятель, рáзом, рéшето, рéмінь, рúнковий, рóзвідка, рóсяний, спúна, хáос, цáрина, немає чáсу, цéнтрнер, щúпці, фóльга, я́ловичина.

Домашнє завдання : вивчити правила (сторінка124), виконати вправу 263.



1.12.2020


ТЕМА: НЕ з дієприкметниками (закріплення)

1. Повторіть правила на сторінці 124

2.Виконайте вправу 267


3.Повторіть правила ( сторінки 92-124)

4. Виконайте тестове завдання.

Перевірте відповіді. 
 Відповіді знаходяться у розділі"Домашнє завдання".
  1. Помилково вжито слово в рядку 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  2. ОКРЕМО з часткою не треба писати виділене слово в рядку 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  3. Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  4. Лексичну помилку допущено в рядку 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  5. РАЗОМ з часткою НЕ треба писати дієприкметник у рядку 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
  6. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення 

    (Кількість балів 1.00)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    • иконайте вправу 265.
Відповіді до тесту:1д, 2б, 3а, 4г, 5г,6б.

ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ:

корóмисло, літóпис, мерéжа, налúгач, ненáвидіти, новúй, обрýч, оптóвий, отáман, перéбіг подій, перéпис, перéпустка, пізнáння, позáторік, подýшка, покрóва, правóпис, просíка, рондó (шрифт), рубéль, рукóпис, руслó, фартýх, фенóмен, чорнóзем, чорнóслив, шофéр, щавéль.

На 3-му і 4-му складі:

асиметрíя, беремó, болотúстий, бюлетéнь, бюрокрáтія, валовúй, веретúно, ветеринáрія, диспансéр, запитáння, ідетé, ідемó, інженéрія, каталóг, кіломéтр, кропивá, кулінарíя, металýргія, медикамéнт, мозолóстий, навчáння, наздогáд, нафтопровíд, некролóг, низинá, одинáдцять, осокá, плугатáр, порядкóвий, псевдонíм, розв’язáння, рукопúсний, сільськогосподáрський, симетрíя, сирокопчéний, сторінкú (множина), черговúй, урізнóбіч,  урочúстий, щодобовúй, фаховúй, ясинóвий.

Подвійний наголос:

алфáвíт, веснЯнúй, вúсíти, дóговíр, жáлó, зáвждú, клáдовúще, назáвждú, пéрвíсний, пóмúлка, правóпúсний, прóстúй, рóзбíр, слíзьмú.