7в. Дата : 11.01
7б. Дата : 12.01
7а. Дата : 12.01
Урок на платформі ZOOM
Тема: Розділові знаки при дієприслівниковому звороті.
За підручником О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.131- 135.
За підручником О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.101- 103.
Повторення та закріплення матеріалу.
1. Прочитайте правила.
2. Запишіть речення. Поясніть розділові знаки.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. Повторити правила "Коми при одиничному дієприслівнику та дієприслівниковому звороті" на блозі або за підручником.
2. Надіслати виконану вправу ( завдання 2) на перевірку в Google Class.
7в. Дата : 12.01
7б. Дата : 14.01
7а. Дата : 15.01
Тема: Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Дієприслівник". Підготовка до контрольної роботи.
За підручником О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.128- 146.
За підручником О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.98- 118.
1. Повторіть правила за таблицями А, Б, В.
Таблиця А
Таблиця Б.
3. Розгляньте морфологічний розбір дієприслівника.
4. Запишіть у зошит розбір дієприслівника пізнаючи.
1. Повторити правила "Дієприслівник як особлива форма дієслова" на блозі, за підручником. Підготуватися до контрольної роботи.
За підручником О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.128- 146.
За підручником О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.98- 118.
2. Надсилати письмові роботи в Google Class не потрібно.
7в. Дата : 18.01
7б. Дата : 19.01
7а. Дата : 19.01
Урок на платформі ZOOM
Тема: Контрольна робота з теми "Дієприслівник як особлива форма дієслова".
БУДЬТЕ УВАЖНІ!
Контрольний тест можна виконувати лише 1раз. Другий раз зайти за посиланням неможливо.
1. Актуалізація та корекція знань
Правильний варіант речення :
Коли я виходжу з кімнати, світло автоматично вимикається.
2. У безособовому реченні дієприслівниковий зворот не може вживатися.
Неправильно:
Перебуваючи в Києві, нам хочеться відвідати Лавру.
Правильний варіант речення :
Перебуваючи в Києві, ми хочемо відвідати Лавру.
Дієприслівник - незмінювана форма, тому він не має закінчення:
читаючи, купивши, сидячи ( ючи, ши, ячи - це суфікси).
3. Не плутати дієприслівник з дієприкметником у формі множини:
СЯЮЧИ (що роблячи?) ВОГНЯМИ - дієприслівник;
СЯЮЧІ( які?) ВОГНІ - дієприкметник.
2. Виконати контрольну роботу
з теми"Дієприслівник"
БУДЬТЕ УВАЖНІ!
Контрольний тест можна виконувати лише 1раз. Другий раз зайти за посиланням неможливо.
https://forms.gle/dA23N3KkDZupA4BKA
2. Надсилати письмові роботи в Google Class не потрібно.
7в. Дата : 19.01
7б. Дата : 21.01
7а. Дата : 22.01
Тема: Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
За підручником О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.147.
За підручником О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.120.
1. Розгляньте таблиці А та Б. Повторіть правила про частини мови.
Таблиця А.
Таблиця Б.
2. Випишіть приклади. Надпишіть над прислівниками питання.
1. Вивчити правила з теми ( блог, підручник ).
За підручником О. Глазової ( 7а кл.) матеріал вміщено на стор.147.
За підручником О. Заболотного ( 7б, 7в кл.) матеріал вміщено на стор.120.
2. Виконайте тестову роботу.
https://demchenko15.blogspot.com/p/7_10.html
2. Ознайомтеся з таблицею.
3. Виконайте у зошиті кодовий диктант:
цифра1-разом, цифра 2- окремо, цифра 3 - через дефіс. ЗДІЙСНІТЬ САМОПЕРЕВІРКУ (КОД ВМІЩЕНО В КІНЦІ УРОКУ).
(Під) час, (за) для, (по) між, (з) над,(з) поміж,(на) чолі,(із) за, (за) винятком, (у) результаті, (у) разі, (по) серед.
Вправу буде перевірено після карантину.
ВИПИШІТЬ ПРИКЛАДИ В ЗОШИТ, УСНО ПОЯСНІТЬ НАПИСАННЯ
Прийменник у вживається:1. Між приголосними: узяв у хлопця, пішов у кіно.2. Перед приголосними на початку речення: У кімнаті тихо.3. Після паузи (розділового знака) перед приголосним: Дитина – у плач.4. Між голосним і приголосним та завжди перед в, ф, льв, св, тв, хв тощо: виглянув у вікно; у хвилини тривоги; зайшла у своїй справі.Прийменник в уживається:1. Між голосними: прийшла в оточенні; бачила в озері.2. Перед голосним на початку речення: В іншій ситуації. В озері купатися краще.
3. Після голосного перед приголосним (крім в, ф, льв, св, хв та ін.): зайшли в ліс; але: побачила у вікно.
Прийменник в уживається:1. Між голосними: прийшла в оточенні; бачила в озері.2. Перед голосним на початку речення: В іншій ситуації. В озері купатися краще.3. Після голосного перед приголосним (крім в, ф, льв, св, хв та ін.): зайшли в ліс; але: побачила у вікно.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:1.Повторити правила з теми "Прийменник" (стор.184-191 -7а, стор.154-165 - 7б, 7в). ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ТЕСТУВАННЯ.
2.ВИВЧИТИ СЛОВА ІЗ ТАБЛИЧКИ НА С.162(7б кл, 7в кл.) або НА СТОР.191(7а кл.). напам' ять.
Відповідь на кодовий диктант.
21133232221.
УРОК 2. 30.03 - 7в, 01.04 - 7б, 02.04-7а.
"Прийменниково - іменникові конструкції. Особливості вживання." Контрольне тестування.
1.ЗАВДАННЯ: ПОДИВІТЬСЯ ВІДЕОУРОКИ № 1-3 З ТЕМИ "ПРИЙМЕННИК"( за бажання).
1.Прочитайте уважно.
неправильно | правильно |
План по заготівлі | План заготівлі |
По технічним причинам | Через технічні причини |
Заходи по забезпеченню | Заходи щодо (для) забезпечення |
Змагання по стрільбі | Змагання зі стрільби |
Досвід по роботі з батьками | Досвід роботи з батьками |
Працюють по багато років | Працюють багато років |
По заявках | Відповідно до заявок |
По виготовленню | Для виготовлення |
По праці й честь | За працю й шана |
По створенню | Для створення |
План по продажу м'яса | План продажу м'яса |
Мешкаю по вулиці | Мешкаю на вулиці (а йду по вулиці) |
Раз по раз | Раз у раз, щоразу |
По всіх правилах | За всіма правилами |
Не по прямому призначенню | Не за призначенням |
По наказу директора | За наказом (відповідно до наказу) директора |
По нашим підрахункам | За нашими підрахунками |
російська мова | українська мова |
принять во внимание | взяти до уваги |
принять к сведению | взяти до відома |
согласно приказу | згідно з наказом |
(відповідно до наказу) | |
на протяжении дня | протягом дня |
читать на украинском языке | читати українською мовою |
обучаться на родном языке | навчатися рідною мовою |
при жизни | за життя |
при любой погоде | за всякої погоди |
в двух шагах | за два кроки |
в семь часов | о сьомій годині |
в рассрочку | на виплат |
в защиту | на захист |
в адрес | на адресу |
в его пользу | на його користь |
положить в карман | покласти до кишені |
вовлекать в работу | залучати до роботи |
поступать в институт | вступати до інституту |
войти в комнату | зайти до кімнати |
не по силам | не під силу |
пришлось по вкусу | припало до смаку |
прийти по делу | прийти у справі |
по заказу | на замовлення |
по просьбе | на прохання |
по требованию | на вимогу |
по собственному желанию | за власним бажанням |
работать по схеме | працювати за схемою |
по последней моде | за останньою модою |
по поручению | за дорученням |
по моим сведениям | за моїми відомостями |
по закону | згідно із законом |
учебник по языку | підручник з мови |
по собственной воле | з власної волі |
послать по почте | послати поштою |
идти по улице | іти вулицею |
На цьому тижні (05.04 -09.04) у нас 2 уроки.
2. ЗАКРІПІТЬ МАТЕРІАЛ ЗА ТАБЛИЦЯМИ.
3.Виконати вправи ( 7а кл. - 438; 7б,в кл. - 480). Вправи буде перевірено після карантину.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:1.Вивчити правила з теми "Сполучник" с. 166(7б кл.,7кл.) або с.192,194, 196(7а кл.).2. ВИПИСАТИ В ЗОШИТ ТА ВИВЧИТИ СПОЛУЧНИКИ СУРЯДНОСТІ (7а -табл. стор. 193, 7б, в- табл. стор.170).
2.Запишіть у зошит сполучники сурядності. Вивчіть їх напам'ять.
УВАГА! При однорідних членах речення ставиться кома, якщо:
1)вони з'єднані протиставними сполучниками а, але, та(= але),проте, зате, однак.
2) вони з'єднані повторюваними єднальними або розділовими сполучниками.
У складному реченні кома ставиться при усіх сурядних сполучниках!
3. Ознайомтеся із матеріалом, розміщеним у таблиці.
4.Підсумуйте вивчене за таблицею
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:1.Вивчити правила з теми "Сполучники сурядності й підрядності" НАстор. 170-171(7б кл.,7кл.) або
стор.193(7а кл.).2. Виконати вправу 443 ( 7а кл.) або 487(7б, в кл.)Перевірку буде здійснено під час наступногоZOOM УРОКУ.
Сполучники | Сполучні слова |
Не відповідають на питання | Відповідають на питання |
Не є членами речення | Є членами речення |
Не можна замінити повнозначним словом | Можна замінити повнозначним словом (наприклад, займенником або прислівником) |
Приклади | |
Проте, зате ( = але, однак) Хлопець дуже поспішав, проте все одно запізнився. | Про те, за те Він думав про те, куди поїхати відпочивати. |
Щоб ( = аби) Щоб отримати гарну оцінку, потрібно докласти зусиль. | Що б Що б там не відбулося, все буде добре. |
Якби, якщо ( = коли б) Якби ти вийшов раніше, не потрібно було б спішити. | Як би, як що Як би не хотілося відпочити, потрібно довиконувати завдання. |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:1.Вивчити правила з теми "Сполучник" НАстор. 166-176 (7б кл.,7кл.) або
стор.192-199(7а кл.).Приготуйтеся до тестування.
2.Ще раз повторіть правила, уважно переглядаючи відео.
САМОПЕРЕВІРКА: ВПРАВА 503.
1.якби(спол. підр.), не минула, не мали.
2. як би , не кликало, не одвикну.
3. щоб (спол. підр.).
4.про те, не вимовиш.
5. проте (спол суряд.)
6. угору, так що (спол. підр.)
ВИКОНАТИ ТЕСТ З ТЕМИ "СПОЛУЧНИК."
ГОВОРИ ГРАМОТНО: Інколи виникає питання, який прийменник треба вживати – у (в) чи до: Я поїхав у Київ чи Я поїхав до Києва, Вихід у місто чи Вихід до міста? Узагалі, коли йдеться про рух у напрямі міста, села, селища, тоді треба ставити прийменник до: Через кілька днів я вилечу до Львова. Коли йдеться про дію чи перебування в чомусь, тоді слід користуватися прийменником у(в): У Києві на риночку ой пив чумак горілочку.
Якщо мета руху в певному напрямі супроводжується ще й додатковими поясненнями, тоді після них може стояти замість прийменника до - у(в): Ми їздили на ярмарок у Косів. (М.Рильський.) У реченнях, де рух або дію скеровано до предметів, середовищ або мовиться про абстрактні поняття, ставиться прийменник у(в): Він вступив у сад. (Є.Гуцало.) Закрадається в серце острах. (М.Рильський.)
Рух до приміщення позначається дієсловами з тим і другим прийменником: Уваливсь у хату. (П.Куліш.); Радість зайшла до хати.
За Б.Антоненком-Давидовичем.
1. Прочитайте матеріал, що подається на стор. 179,180 (стор. 202-207 - 7а) підручника.
СЛОВОТВОРЧІ ЧАСТКИ ВИСТУПАЮТЬ У РОЛІ ПРЕФІКСІВ І СУФІКСІВ!
3.Випишіть із підручника (стор. 179) у зошит словотворчі частки.
6. Напишіть розподільний диктант.
Навіть, будь - хто, саме, хай, якраз, би, не, ось, колись, нехай, авжеж, недавно, ані, б, лишень, ні, деякий.
2. Ще раз закріпіть матеріал за таблицями.
(Не)вдаха,(не)мовля,(не)встигають,(не)сподіваються,(не)дочитати,(не)дозволити,(не)широкий,(не)доброзичливо,(не)абиякий,(не)абихто,(не)шестеро,(не)один,(ні)кчемний,(ні)слова,(ні)котрий,(ні)з чим,(не)виявивши,(не)з'ясувавши,пісні(не)співані,(не)зібраний урожай.
1. Прочитайте правила на сторінці 183, 184. ( стор. 206, 207,208 - 7а).
2. Розгляньте таблицю.
3. Перепишіть у зошит вправу 523. ( впр.473 - 7а).Усно поясніть написання часток. За потреби, зверніться до правил на сторінці183.
4.Ознайомтесь із навчальним матеріалом на сторінці 189 (стор. 205 -7а) "Розбір частки як частини мови".
5. Запишіть у зошит зразок письмового розбору частки НЕ ( стор. 189 - 7а).
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. Повторіть навчальний матеріал на сторінках 179- 189( стор.202-213 -7а).
ВИКОНАТИ ТЕСТИ З ТЕМИ " ЧАСТКА ."ВАРІАНТ 1,2.
13.05.2021 - 7б,
ВИКОНАТИ ТЕСТИ З ТЕМИ " ЧАСТКА ."ВАРІАНТ 3,4.
Щоб добре написати контрольну роботу, необхідно повторити такі правила за підручником:
1. Форми дієслова - стор. 17( стор.45 -7а ).
2.Дієприслівник
як особлива форма дієслова - стор. 98,100(
стор. 128, 129- 7а).
3.
Виділення комами дієприслівникового звороту та одиничного дієприслівника -
стор. 101, 102 (стор.131-135 -7а).
4.
Правопис частки НЕ з дієприслівниками - стор.106( стор.144- 7а).
5.Ступені
порівняння прислівників - стор.123 -125( стор. 158-159- 7а).
6.Правопис
часток НЕ і НІ з прислівниками - стор. 131- 133( стор.178-7а).
7.Правопис
прислівників разом, окремо, через дефіс - стор.137 - 138, 143-144( стор.166 -171 - 7а).
8.
Написання прийменників - стор. 158(
стор. 184-189 -7а).
9
Вживання прийменників У, В стор. 161.
10.
Сурядні та підрядні сполучники - стор. 170,171(
стор. 193 - 7а).
11.
Правопис часток - стор. 183, 184( стор 206-208 - 7а).
12. НЕ та
НІ з різними частинами мови - стор. 186( стор.210-213- 7а).
17.05.2021 - 7в
"Вигук як особлива частина мови. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках."
1. Прочитайте правила на стор. 190, 191( стор.215-219 -7а).
2. Ознайомтеся з матеріалом таблиць 1- 4.
Таблиця 1
Таблиця 2
Таблиця 4
3. Випишіть речення з таблиць 5 -6. Зверніть увагу на розділові знаки.
Таблиця 5
Таблиця 6
4. Прочитайте правило на сторінці 193( стор.217 -7а) про вигук та однозвучні частки.
5. Запишіть зразок письмового розбору вигука у зошит ( стор. 194, 219).
6. Перегляньте відео про вигук як частину мови.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1. Форми дієслова - стор. 17( стор.45 -7а )
2.Дієприслівник
як особлива форма дієслова - стор. 98,100(
стор. 128, 129).
3.
Виділення комами дієприслівникового звороту та одиничного дієприслівника -
стор. 101, 102. (Стор.131-135)
4.
Правопис частки НЕ з дієприслівниками - стор.106.(
Стор.144)
5.Ступені
порівняння прислівників - стор.123 -125.(
Стор. 158-159).
6.Правопис
часток НЕ і НІ з прислівниками - стор. 131- 133.(
Стор.178).
7.Правопис
прислівників разом, окремо, через дефіс - стор.137 - 138, 143-144.( Стор.166 -171).
8.
Написання прийменників - стор. 158.(
стор. 184-189).
9
Вживання прийменників У, В стор. 161.
10.
Сурядні та підрядні сполучники - стор. 170,171.(
стор. 193).
11.
Правопис часток - стор. 183, 184.( стор 206-208).
12. НЕ та
НІ з різними частинами мови - стор. 186.(
210-213).
ЗАУВАЖЕННЯ - ПРОХАННЯ.
При виставленні оцінок буду насамперед враховувати систему роботи учня і в дистанційний період ( домашні роботи, а не лише тести), і протягом навчального року.
У тесті 24 питання.
2 правильні відповіді - 1б.
1. Повторіть матеріал за таблицею.
2. Запишіть у зошит іменники, рід яких не збігається з російською мовою. Запам'ятайте.
Суфікс ичн уживаємо лише після приголосних д, т, з, с, ц, ч, ш, ж, р. Після ІНШИХ БУКВ - ІЧН. ЇЧН: патріотичний, але географічний.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
ВИКОНАЙТЕ ТЕСТ НА ПОВТОРЕННЯ "ПРИКМЕТНИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ" .
ПЕРЕЙДІТЬ ЗА ПОСИЛАННЯМ https://demchenko15.blogspot.com/p/blog-page_28.html
25.05.2021 - 7в
Недоречне вживання прийменника ПО
- заняття по біології – заняття з біології
- контрольна робота по українській літературі – контрольна робота з української літератури
- чемпіон по шахам – чемпіон із шахів
- інспектор по техніці безпеки – інспектор із техніки безпеки
- заступник по виховній роботі – заступник із виховної роботи
- по моїй вині – з моєї вини
- по всякому поводу – з будь-якого приводу
- проживати по адресу – проживати за адресою
- писати по зразку – писати за зразком
- по дорученню вчителя – за дорученням учителя
- перший по списку – перший за списком
- пливти по течії – плисти за течією
- по стану здоров’я – за станом здоров’я
- філолог по спеціальності – філолог за спеціальністю
- зупинка по вимозі – зупинка на вимогу
- по вашому проханню – на ваше прохання
- приємний по смаку – приємний на смак
- по мірі того як – у міру того як
- заходи по покращенню – заходи для покращення
- пропустити по хворобі – пропустити через хворобу
- трапилось по непорозумінню – трапилося через непорозуміння
- по сімейним обставинам – через сімейні обставини/у зв’язку з сімейними обставинами
- по поверненні додому – після повернення додому/повернувшись додому
- по закінченні строку – після закінчення строку
- прийшлося по смаку – припало до смаку
- по цей день – донині/дотепер/досі
- робота не по силам – робота не під силу
- повідомити по телефону – повідомити телефоном
- послати по пошті – послати поштою
Запишіть слова, правопис яких змінився. Запам'ятайте їх написання.
НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення
(Кількість балів 1.00)Дієприкметниками є всі слова рядка
(Кількість балів 1.00)З’ясуйте, яким членом речення є виділений дієприкметник.
(Кількість балів 1.00)
Я єсть народ, якого Правди сила ніким звойована ще не була.
Дієприкметниковий зворот виділяється комами в усіх реченнях, ОКРІМ
(Кількість балів 1.00)Дієприкметниковий зворот виділяється комами в реченні
(Кількість балів 1.00)НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення
(Кількість балів 1.00)
Відповіді до тесту:1в, 2д, 3в, 4д, 5г,6б.
Помилково вжито слово в рядку
(Кількість балів 1.00)ОКРЕМО з часткою не треба писати виділене слово в рядку
(Кількість балів 1.00)Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку
(Кількість балів 1.00)Лексичну помилку допущено в рядку
(Кількість балів 1.00)РАЗОМ з часткою НЕ треба писати дієприкметник у рядку
(Кількість балів 1.00)Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення
(Кількість балів 1.00)
корóмисло, літóпис, мерéжа, налúгач, ненáвидіти, новúй, обрýч, оптóвий, отáман, перéбіг подій, перéпис, перéпустка, пізнáння, позáторік, подýшка, покрóва, правóпис, просíка, рондó (шрифт), рубéль, рукóпис, руслó, фартýх, фенóмен, чорнóзем, чорнóслив, шофéр, щавéль.
На 3-му і 4-му складі:
асиметрíя, беремó, болотúстий, бюлетéнь, бюрокрáтія, валовúй, веретúно, ветеринáрія, диспансéр, запитáння, ідетé, ідемó, інженéрія, каталóг, кіломéтр, кропивá, кулінарíя, металýргія, медикамéнт, мозолóстий, навчáння, наздогáд, нафтопровíд, некролóг, низинá, одинáдцять, осокá, плугатáр, порядкóвий, псевдонíм, розв’язáння, рукопúсний, сільськогосподáрський, симетрíя, сирокопчéний, сторінкú (множина), черговúй, урізнóбіч, урочúстий, щодобовúй, фаховúй, ясинóвий.
Подвійний наголос:
алфáвíт, веснЯнúй, вúсíти, дóговíр, жáлó, зáвждú, клáдовúще, назáвждú, пéрвíсний, пóмúлка, правóпúсний, прóстúй, рóзбíр, слíзьмú.